Határtalanul 2023 - Történelmi és természeti kincsek felfedezése Szlovéniában 1.nap

1.nap Csáktornya-Varasd

Programunkat Csáktornyán  kezdtük, ahol a helyi várat ismertük meg, illetve megtekintettük a Wesselényi-féle összeesküvést ábrázoló szobrot és emlékplakettet.
Megcsodáltuk  a szigetvári hős emléktábláját, majd rövid sétát tettünk a  városban, és megkoszorúztuk Zrínyi emlékművét  a turul madárral.
Ezután Varasdra utaztunk, ahol különböző stílusjegyeket figyelhettünk meg  a Nemzeti Színház épületén.
Sétáltunk a barokk stílusú óvárosban, közben érintettük a   megye háza épületét, a  ferences templomot, megérintettük az Ivan Mestrovics "csodatévő" szobrát. A varasdi főtéren, ma egyetemként működő,  jezsuita rendházat néztük meg, továbbá a városháza épületét és a Draskovic palotát. Kirándulásunk következő állomása az Erdődy család birtokában lévő vár volt, amely fontos hadászati szereppel rendelkezett a magyar történelemben. Varasd után átléptük a szlovén határt és a közeli Ptujska Gora katolikus zarándokhelyre vitt utunk.
Az épület azért különleges, mert 15. századi formájában látható. Cilleiek építették, gótikus stílusjegyeket figyeltünk meg rajta, az 1600-as évektől fontos zarándokhely, hiszen egy Szűz Máriához kapcsolódó csodáról híres. Mariborba vezetett utunk, ahol a szállást foglaltuk el.

A program a Határtalanul (HAT-KP1-1-2022/1-001451) pályázat keretében valósult meg.