3780 Edelény Borsodi út 36/b. Telefon: (48) 525-134 Fax: (48) 525-134 Email: szentmiklos.edeleny@gmail.com www.sztmi.hu

Régebbi cikkek

LEGO Education

Hiba
  • [sigplus] Kritikus hiba: A galéria forrásául szolgáló 2013_14/eross_et mappát nem egy alapmappához viszonyított relatív útvonallal adta meg.

Erőss Zsolt emléktúra

Sokan, sokfélét írtak már Zsoltról. Nem az ún. "kommentek" számát akarom bővíteni írásommal. Csak felfrissíteni élményemet vele kapcsolatban. A Szent Miklós Turisztikai csoport többszöri vendégeként volt iskolánkban. Minden szavára, mondatára feszülten figyeltünk. Számunkra példakép marad a kitartásban, a az élni akarásban. Nekem leginkább mégsem az előadásai maradtak meg, hanem a személye, a mosolya, a derűje, ahogy gyerekeinkre nézett. Ahogy megigazította műlábát, és mosolygott a kíváncsiskodókra. Ahogy beszélgetett a mellé szegődőkkel. Ahogy felvitte gyerekeinket a Magas Tátra csúcsára a Rysyre. Akkor és ott engem is elbolondított a táj. Mennyi szépséget, mennyi csodát alkotott Isten. A természet legyőzhetetlen, de mégis legyőzhető. Legalábbis megmászható. A hegyen nemcsak többet lát az ember, hanem másként is lát. Talán ezért nem fogják őt sokan megérteni. Talán ezért a sok buta bejegyzés róla.
Nyári kánikulában sokszor gondoltam vissza erre a túrára, ahogy Zsolt magyarázott, nagy köveken könnyed lépteit most is látom, ott fenn a csúcson kitörő örömömben, hogy feljutottam, elimádkoztuk az Úr imáját. Erre ő is zavarba jött, lehet, hogy nem számított rá.Lehet, hogy ez volt utolsó Miatyánkja. Nem tudom, Isten a tudója. Nem is az a dolgom, hogy elemezzek. Jó volt visszagondolni erre a csúcsmászásra, és örülök, hogy kicsit engem is rabul ejtett a hegy. Ahol összeér a föld az éggel. Ahol lelkileg is emelkedsz, közelebb kerülsz Istenhez.
Nyáron csörrent a telefon.
- Rysy? Holnap?
- Jó, menjünk. Zsolt emlékre.
Beültünk Földeák István bácsi "limuzinjába", és kis szédülés, olykor hányinger után végre kiszálltunk az autóból, és másztunk, másztunk, másztunk a csúcsig. Hihetetlen, a táj nem változik. Csak mi. Kétszer nem lehet ugyanúgy megmászni a hegyet. Ugyanazt, de nem ugyanúgy. Immár Zsolt nélkül. Nagyon nehezen ment, sokkal nehezebben, mint azon a hajnalon. Nehezbb volt a lelkünk, a szívünk: Zsolt nélkül mentünk vissza. De megkönnyebbültünk odafent: otthagytuk az imát, amit érte vittünk föl, és egy fényképet, amit mindig őrzünk.
Különösen pedig emlékét. Zsolt testvérünk, adjon az Úr neked boldog nyugalmat és örök emléket!

Képek (kattints a Bővebben gombra)!